Laadimisaeg on paljude inimeste jaoks laadija ostmisel ülioluline. Teiste tegurite hulgas sõltub see suurel määral ka Teie laadimisjaama pakutavast laadimisvõimsusest. Üldiselt võib öelda, et mida suurem on sõiduki ja laadimisjaama laadimisvõimsus, seda kiirem on laadimisprotsess. Järelikult saab 22 kW laadija laadida kaks korda kiiremini kui 11 kW laadija.
Selle tühistab aga nn nõrgima lüli põhimõte, mis määrab ära laadimisahela maksimaalse laadimisvõimsuse. Kui elektriauto laadimisvõimsus on 11 kW, ei suuda ka võimsam laadija laadimisprotsessi kiirendada. Lisaks tuleb arvestada, kui palju laadimisvõimsust võrguühendus pakkuda suudab.
Näiteks pistikhübriidide laadimisvõimsus on sageli vaid 3,7 kW kuni 7,4 kW. Enamasti saab elektriautosid laadida siiski 11 kW võimsusega.
Võimsama laadija säästetud aeg tundub esmapilgul kindlasti ahvatlev, kuid see pole aku jaoks alati parim valik. See mõjutab aku elemente, lühendades aku eluiga. Kuigi väiksema võimsusega laadimine võib olla tüütum, on see elektriauto aku suhtes palju õrnem. Parim oleks, kui laadiksite kiiresti vaid vajadusel.
Lisaks on oluline vältida pidevalt aku ekstreemseid olekuid, näiteks täielikku laetust või täielikult tühjenemist. Laadimisoleku (SoC) tase vahemikus 20% kuni 80% on ideaalne. Abiks võib olla uuenduslik tarkvara, mis tavapäraselt on saadaval koos laadijaga ja sisaldub laadija hinnas. Tarkvara abiga laadimisprotsesse juhtides saab muuhulgas ka aku vananemist oluliselt vähendada.
Praktikas peaksite teadma, millisel perioodil (näiteks öötunni tariifi) on Teie elektrimüüja tariif soodsaim, ehk millal on kW hind odavaim. Seejärel jagage oma elektisõiduki aku võimsus tunddide arvuga, et mõista, mitu kW tunnis peab laadimiskiiruseks olema Teie laadijal. Enamiku meie klientide jaoks jääb see arv 6,8 kW lähedale. Kui Teil pole Teslat või viimase põlvkonna Audi või BMW elektrisõidukeid, on 11 kW laadija omamine kõige mõistlikum.